2009. február 13., péntek

Népszavazás?

Seres Mária elindított egy népszavazási kezdeményezést. A népszavazásra feltett kérdés:
Egyetért-e Ön azzal, hogy az országgyűlési képviselőknek csak a bizonylattal alátámasztott elszámolható kiadásai után járhat költségtérítés?

Tegnap leadott közel hatszázezer aláírást az Országos Választási Bizottságnak. Így úgy tűnik, lesz népszavazás.

Ezt a népszavazást elég sokan támadták azzal, hogy mögötte a Tomcat-féle zöldpárt van. Az érvek elég meggyőzőek. Azt sem tartom kizártnak, hogy az adatokat valóban elmenti az említett párt, és felhasználja majd kopogtatócédulagyűjtéskor, választási célokra. Ez egy összeesküvéselmélet, nem tudom bizonyítani, de a tomcates-seresmáriás szálak, illetve a zöldpárt ferencvárosi bebukása (kb minden századik cédula volt rendben) erősítik a gyanút, hogy simli is lehet a dolog mögött. Ezért hát nemigen támogattam, támogattuk ezt a kezdeményezést.

De most új helyzet van.

Ha az Alkotmánybíróság nem cselezik közbe (mint a TB esetében, igen aggályos módon), akkor lesz népszavazás. És innen már mindegy, hogy ki mit tett az adatokkal (mert már megtette), ki a kezdeményező. Ha már van népszavazás, akkor a feltett kérdésre válaszolni fogok: igennel. Így tettem akkor is, amikor a Munkáspárt, a Magyarok Világszövetsége, vagy a Fidesz kérdezett: a feltett kérdésre válaszoltam.

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Tökéletes egyetértek. Én mindenkit arra figyelmeztettem, hogy ne írja alá, mert a tomcates kapcsolat számomra eléggé bizonyított (Az indyn volt 2 cikk erről) .
Ha lesz ebből népszavazás, akkor tényleg igennel kell szavazni, mert a kérdés fontos.
Mondjuk én mérges voltam egy kicsit, amikor minden ismerősömtől kaptam egy aláírásra buzdító levelet.
Az emberek nem voltak ennyire lelkesek, amikor a Tbről volt szó, pedig az sokkal nagyobb fajsúlyú volt.
Csak itt megint a pénzről van szó, ugyanúgy,mint a fideszes népszavazásnál, ezért tuti nyerő.

Babi néni írta...

Voltak gondok az aláírásgyűjtésükkel. Nekem pl. állandóan jött a hírlevelük, pedig tutira nem iratkoztam fel. Igaz, engem nem zavart, úgyhogy le se.

Érdeklődéssel várom a szavazást. :o)

Ha az utcánkban bezárják a kínaiakat és a gyrososokat, akkor szeretném ha ők sem lennének "egyenlőbbek".

Várady Tibor írta...

Nekem is jött a spam....A gyros témát nem értem.